Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Lebih 57 Orang Maut Kesejukan Melampau Di Taipei
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



Taipei: Lebih 57 orang dipercayai maut, kebanyakannya warga emas, kerana cuaca sejuk mengejut yang melanda Taiwan terutama di ibu negerinya, Taipei.

Gelombang sejuk yang membuatkan suhu jatuh mendadak sehingga 4 darjah Celsius di bandar itu - yang lazimnya mengalami cuaca subtropika dan kebanyakan kediaman tiada alat pemanas - menyebabkan ramai penduduk mengalami masalah jantung dan kesukaran bernafas.

Jurucakap kerajaan bandar itu, Chang berkata: “Mengikut pengalaman kami, masalah timbul bukan disebabkan suhu yang rendah, tetapi kerana cuaca tiba-tiba menjadi terlalu sejuk mengakibatkan masalah terhadap sistem peredaran darah ramai orang.”

Gelombang sejuk dikatakan menjadi punca 40 maut di Taipei manakala New Taipei City berhampiran melihat 17 lagi kematian akibat cuaca sejuk.

Hmetro

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments