Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » PANAS - Resit Old Town White Cofee Hidang Babi Jadi Viral
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


TIBA-tiba kecoh dakwaan Old Town White Coffee mengandungi babi apabila gambar resit restoran kopitiam tersebut yang tertera tulis “toufu pork” tersebar menjadi viral di laman sosial Facebook dan WhatsApp.
Berita tergempar ini hangat diperkatakan dan menjadi buah mulut masyarakat Malaysia khususnya yang beragama Islam.
Rata-rata meluahkan kegusaran terhadap hidangan yang disediakan kopitiam tersebut yang majoritinya dilihat adalah pelanggan beragama Islam sendiri.
Rasanya umum mengetahui larangan bagi umat Islam memakan daging babi yang dianggap sebagai haram sama sekali.
Seandainya benar dakwaan terdapat hidangan ini, mengapa pihak Old Town White Coffee House tidak menguar-uarkan perkara tersebut selama ini?
Malah, ada yang menimbulkan persoalan perihal tanda sijil halal yang dikeluarkan Jakim kepada Old Town White Cofee selama ini.
Pun begitu, kami sendiri tidak dapat memastikan kesahihan berita yang seperti yang didakwa ini.
Apa yang diharapkan moga pihak Old Town White Coffee House tampil menjelaskan dakwaan makanan tidak halal yang dianggap sensitif bagi umat islam. – MYNEWSHUB.CC

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments