Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » PANAS - Rakyat Penang Kena ‘Pau’ 90 Sen Masa Bayar Bil Air.. Motif Sebenar?
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


PENDUDUK Pulau Pinang dikejutkan dengan berita mengenai Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang (PBA) mengenakan caj ‘tersembunyi’ sebanyak 90 sen bagi pengguna yang membayar bil air di Pejabat Pos Malaysia.
Pengerusi Jawatankuasa Perwakilan Penduduk Bandar Sri Pinang, Soon Kok Wah berkata penduduk negeri itu keliru dengan caj tambahan yang dikenakan ketika membayar bil air di Pos Malaysia mulai 1 Jan lepas.
Difahamkan, PBA mendakwa caj tersebut telah dikenakan oleh Pos Malaysia dan bukannya pihak mereka.
Namun yang menjadi persoalan adalah, jika benar Pos Malaysia yang mengenakan caj tersebut mengapa ia tidak diumumkan dan dilaksanakan di seluruh negara?
Adakah PBA cuba menyembunyikan ‘tangan’ apabila menuduh caj tersebut dikenakan oleh Pos Malaysia? Atau adakah Pos Malaysia cuba bersekongkol dengan PBA dalam caj tersembunyi ini?
Menerusi laporan Bernama, seorang pengguna meluahkan perasaan terkejut setelah menerima penyata bil yang sampai ke rumahnya 16 Januari lalu.

Menurutnya, pada bil tersebut tertera bahawa mulai 1 Januari 2015 caj sebanyak 90 sen akan dikenakan apabila membuat bayaran bil air melalui pejabat Pos Malaysia.
“Selalunya kalau bayar bil air di pejabat pos, tiada caj pun yang patut dibayar, tapi tahun ini lain pula jadinya. Saya paling senang kalau bayar bil dekat pejabat pos, hendak pergi tempat lain jauh, mana ada kenderaan, sekarang dicaj macam ini pula,” luah pengguna tersebut.
Caj tersembunyi itu nyata membebankan rakyat di negeri Pulau Pinang dan jika benar PBA dan Pos Malaysia telah bersekongkol dalam perkara ini, maka ia adalah sesuatu yang tidak boleh diterima akal khususnya bagi rakyat berpendapatan rendah di negeri terbabit.
-MYNEWSHUB.CC

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments