Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Duit Syiling 226 Kg Disimpan Dalam Bank
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



TEXAS – Selepas 65 tahun menyimpan duit syiling, akhirnya seorang nenek berusia 81 tahun telah mendepositkan duit berkenaan sebanyak hampir RM3,000 ke dalam bank tempatan dalam bentuk syiling.
Ira Keys yang berasal dari Slaton berkata, dia tidak lagi menggunakan duit syiling sejak 1952 ketika berusia 17 tahun dan menyimpannya.
“Saya sentiasa ingat pesanan bapa, walau apa pun yang saya lakukan, pastikan saya menyimpan duit,’’ katanya.
Jelas Keys, memandangkan dia tidak mempunyai wang yang banyak ketika mula-mula menyimpan dahulu maka dia hanya menyimpan duit syiling.
Berat semua syiling yang dideposit dalam bank adalah 226 kilogram hingga memaksa beberapa pekerja bank mengira semua syiling berkenaan.
Dalam pada itu, seorang kakitangan bank memberitahu, kebanyakan individu suka mengambil mudah apabila mereka menemui syiling dan kadang kala membiarkannya sahaja di atas lantai.
“Apabila kita melihat duit syiling di atas lantai, kita langsung tidak mengendahkannya namun lelaki ini telah mengumpulnya dan lihatkan betapa banyak wang yang diperolehinya,’’ katanya.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments