Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » IMBAS KEMBALI - Keratan Akhbar “Pemain Wilayah Mewah” 1986
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


MEMILIKI gaji lumayan, tak hairanlah jika seseorang atlet mampu berbelanja besar bagi mendapatkan kereta mewah idaman mereka.
Namun, apa yang menarik perhatian kami adalah penemuan sebuah keratan akhbar dipercayai dikeluarkan pada tahun 1986 bertajuk “Pemain Wilayah Mewah”.
Melalui keratan akhbar yang dikongsikan oleh peminat kenderaan antik di laman Facebook, ia sememangnya sangat menarik apabila melihat definisi kereta mewah 19 tahun dahulu.
Honda, Mitsubishi dan Toyota adalah antara jenama pilihan pemain bola sepak di Wilayah Persekutuan.
Antara pemain yang dipaparkan termasuklah Otai bola sepak negara seperti Shebby (Sergabeth) Singh, Razip Ismail, Fandi Ahmad dan Saidin Osman.
Kadar harga bagi setiap kenderaan mewah mereka adalah antara RM11,000 sehingga RM47,000.
Jika diikutkan dengan kadar semasa sekarang, dengan harga Rm11 ribu kita boleh memiliki kereta apa ya?
Apa-apa pun, kenderaan paling legend adalah kereta Toyota Truno AE86 milik Fandi Ahmad.
Model AE86 yang merupakan lambang prestasi Toyota pada waktu tersebut telah diadaptasikan ke dalam komik Jepun, Initial D, dan sampai sekarang kereta ini masih berharga RM50,000 walaupun ia telah memasuki pasaran hampir 20 tahun lalu.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments