Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Pelancong Hong Kong Kempunan Nak Makan ‘Musang King’
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


KISAH ini terjadi pada seorang pelancong Hong Kong, Stomper Ho yang teringin untuk menikmati keenakkan durian Musang King berakhir dengan kekecewaan apabila ia ditipu ketika kunjungannya ke Singapura.
Kisahnya bermula apabila Ho yang berkunjung ke negara itu pada 25 sehingga 29 Ogos lalu dikatakan telah pergi ke Bugis Street untuk mendapatkan buah tersebut.
Peniaga durian itu pada mulanya menawarkan durian ‘Musang King’ dengan harga SGD 25 (RM 64) sekilogram .
Bagaimanapun, selepas mengetahui bahawa Ho mencari dengan kuantiti yang banyak, peniaga muda itu menawarkan kepadanya beberapa kotak durian ‘Musang King’ yang belum dibuka dengan harga SGD 75 (RM 190).
Walaupun ragu-ragu dengan keaslian durian ‘Musang King’, peniaga itu terus meyakinkan Ho tentang keaslian buah itu menyebabkan dia membeli sebanyak empat kotak.
Bagaimanapun, ketika pulang dan ingin menikmati raja buah itu, Ho menyedari dia di tipu. Ini kerana, walupun setiap ulas durian itu kelihatan besar, namun isinya terlalu nipis.
“Bijinya sebesar telur angsa namun isinya sangat nipis!” katanya memetik laporan portal berita Singapura, Stomp.com
Tidak berpuasa hati, Ho cuba mencari lebih banyak maklumat tentang Musang King dengan membandingkan dengan durian lain. Ternyata ia ditipu! :

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments