Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Penduduk terkejut puting beliung kecil di Pantai Port Dickson
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

PENDUDUK di Bandar Port Dickson gempar apabila melihat pusaran angin di permukaan air laut pada jam 10 pagi tadi. – Foto NSTP

PORT DICKSON: Penduduk bandar ini gempar apabila melihat pusaran angin di permukaan air laut yang bersambung ke langit, pagi ini.

Kejadian berlaku pada jam 10 pagi diikuti bunyi guruh dan hujan lebat pada jam 10.45 pagi.
Penduduk bandar ini, Zaidi Abdul Jalal, 34, berkata dia terkejut apabila melihat kejadian puting beliung kecil itu di Pantai Batu 2, pada jam 10.15 pagi.

“Saya tidak pasti dari mana datang puting beliung itu yang bergerak laju dan menuju ke arah Pantai Batu 4 sebelum dilihat pecah setengah jam kemudian,” katanya.

Seorang lagi penduduk, Mohd Azreen Shamsudin, 24, yang melihat kejadian itu dari arah bandar ini mengaku takut melihat puting beliung itu dikhuatiri bergerak ke tepi pantai.
“Ini adalah pertama kali saya melihat kejadian ini,” katanya.

Sementara itu, jurucakap Jabatan Meteorologi Malaysia ketika dihubungi berkata puting beliung kecil atau belalai air adalah fenomena biasa di negara ini.
Katanya, keadaan itu berlaku akibat tekanan rendah dan keadaan berawan di tempat kejadian.-HM

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments