Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Misteri Penemuan 796 Bayi Berkubur Dalam Tangki Septik Di Ireland
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



IRELAND - Satu penemuan kubur besar yang mengandungi kira-kira 800 bayi di Ireland telah mengejutkan dunia . Kubur tersebut ditemui berada di dalam tangki septik sebuah rumah, bersebelahan dengan rumah perlindungan anak dari para ibu yang tidak berkahwin .

Kesimpulan mengenai kubur besar ini bahawa jasad ratusan bayi itu kemungkinan diletakkan dalam tangki , yang kemudian dikebumikan di bekas rumah yang dihuni oleh para biarawati Katolik di Tuam , County Galway .

Mirror melaporkan, Rabu ( 4/6/2014 ) , anak - anak ini semuanya diyakini telah meninggal akibat sakit atau terkena wabak penyakit di antara tahun 1926 dan 1961 . Kini Bangunan ini telah dirobohkan tahun lalu dan berganti berganti dengan sebuah perumahan.

Kubur besar ini terungkap setelah adanya sebuah kajian oleh seorang wanita , yang merupakan warga tempatan , bernama Catherine Corless . Berdasarkan catatannya menunjukkan , tangki septik rumah itu diubah dengan tujuan menanam mayat . Tulang pertama yang ditemui pada 1975 , adalah ketika simen yang meliputi tangki itu dipecahkan .

Catherine terkejut dengan apa yang ditemuinya . Dia melihat semua jasad anak - anak yang ditanam di tempat tersebut dan menamakan kubur besar-besaran itu sebagai " Rumah Anak , Tuam " .

" Hanya ada satu anak yang dikuburkan di plot keluarga di tanah perkuburan Tuam . Begitulah cara saya meyakini , ada 796 anak - anak di kubur besar itu. Kemungkinan ibu dari anak - anak yang dikebumikan ini adalah gadis - gadis yang lari dari rumah keluarganya . Mereka tidak pernah kembali , " ujar Catherine .

Sumber: okezone.com

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments