Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Bila Kereta ‘Orang Kuat’ JPJ Sendiri Bercermin Gelap…
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


KEBELAKANGAN ini, isu kenderaan bercermin gelap yang melanggar peraturan undang-undang jalanraya Malaysia semakin hangat diperkatakan.
Puncanya, apabila Unit Trafik PDRM dengan kerjasama Jabatan Pengangkutan Jalan melakukan operasi khas bagi membanteras kesalahan ini.
Ramai pengguna yang memiliki kenderaan bercemin gelap menganggap undang-undang ini tidak relevan di negara bercuaca panas selain pencegahan sepatutnya dibuat dengan menghalang jualan cermin gelap di kedai-kedai aksesori terlebih dahulu.
Tup-tup, tersebar gambar sebuah kereta yang didakwa milik ‘orang besar’ JPJ sedang menjadi viral dan hangat diperbualkan.
Kami di Mynewshub.my tidak bercadang untuk menjatuhkan hukuman terlalu awal kerana difahamkan memang ada peruntukan untuk bos nombor satu JPJ dan timbalannya memasang cermin gelap untuk kereta jabatan yang diperuntukkan kepada mereka.
Ia dibenarkan setelah mendapat kebenaran daripada Menteri Pengangkutan.
Jadi lebih baik kita tunggu penjelasan daripada pihak JPJ dulu sebelum membuat kesimpulan.
Rasanya JPJ hanya menjalankan tugas dan tidak mengambil kesempatan di atas peraturan sedia ada…kalau anda lihat kenderaan penguatkuasa mereka pun, tidak ada satu pun yang bercermin gelap…jadi jangan marah-marah dulu…kita tunggu kenyataan daripada jabatan tersebut. – mynewshub.my

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments