Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Ular Sawa Seberat 130KG Berjaya Ditangkap Bomba
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Jasin: Seekor ular sawa batik seberat lebih 130 kilogram berjaya ditangkap anggota Bomba dan Penyelamat Merlimau di sebuah kebun getah di Kampung Paya Tanjung, Umbai, Merlimau, di sini, 7.42 malam tadi.
Ketua Operasi Pegawai Bomba Kanan II Yahya Ahmad berkata, pihaknya menerima panggilan awam memaklumkan penemuan reptilia sepanjang kira-kira 8.5 meter itu pada 7.22 malam. 
"Seramai tiga anggota termasuk pegawai bersama satu pacuan empat roda bergegas ke lokasi dan tiba 7.32 malam. 

"Disebabkan keadaannya yang besar dan berat, pergerakan reptilia ini terbatas, sekali gus membolehkan kami mengambil masa 10 minit untuk menangkapnya," katanya ketika ditemui di balai bomba itu di sini, tadi.

Menurutnya, pihaknya sudah menghubungi Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (PERHILITAN) mengenai penemuan reptilia berkenaan.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments