Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Cameron Diaz Tak Kisah Badan Berbau Asam
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Los Angeles: Pelakon terkenal Hollywood Cameron Diaz mengakui dia tidak menggunakan deodoran sejak hampir 20 tahun lalu.
“Saya memang tidak mahu menggunakannya, malah percaya ia tidak baik untuk kesihatan. 
“Sebenarnya badan - terutama ketiak - menjadi semakin busuk disebabkan deodoran anda menyumbatkan liang peluh pada badan. 

“Justeru, biarkan saja ketiak anda ‘bernafas’ asalkan bulunya dipotong atau dicukur supaya bakteria tidak melekat,” katanya kepada media dan dilaporkan semalam.

Dengan pengakuan itu, maka terjawablah pertanyaan mengapa Cameron sentiasa dilihat pada majlis rasmi dengan bahagian bawah lengannya ada kesan peluh.
Beberapa pihak pula mengakui mereka berasa kurang selesa berada berhampiran Cameron kerana mempunyai bau badan kurang menyenangkan. Cameron bukanlah satu-satunya selebriti yang tidak menggunakan deodoran. 

Beberapa tahun lalu aktor Matthew McConaughey juga mengakui enggan menggunakan deodoran itu sehingga membuatkan Kate Hudson tidak selesa. 

Kate - yang ketika itu memainkan watak heroin dalam filem ‘How to Lose a Guy in 10 Days’ - dikatakan begitu “merana” sehingga membawa garam batu yang juga deodoran asli dan meminta McConaughey menggunakannya. 

Seorang lagi bintang Hollywood, Bradley Cooper juga mendedahkan pada 2011 yang dia tidak menggunakan deodoran atau minyak wangi. 

“Ketika menghoskan rancangan Treks in a Wild World pada 2000 saya belajar bahawa peluh sebenarnya cara badan kita membersihkan diri secara semula jadi. 

“Jadi saya tidak lagi menggunakan deodoran, sebalikna kerap mandi sekurang-kurangnya pada waktu pagi dan malam. 

“Ada ketika tertentu saya mandi sehingga tiga kali sehari,” katanya. - Agensi

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments