Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Selepas Sekat Twitter, Turkey Kini Sekat Youtube
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post




ANKARA - TURKI. Turki mengambil langkah menyekat akses laman perkongsian video Youtube, sehari selepas mahkamah mengarahkan penggantungan sekatan ke atas Twitter.

Pihak berkuasa membuat tindakan itu selepas rakaman perbincangan berhubung tindakan ketenteraan yang mungkin diambil ke atas Syria telah dikongsi di laman terbabit.

Susulan daripada itu, sekutu Eropah dan Amerika Syarikat turut mengecam tindakan Ankara yang disifatkan sebagai langkah terdesak.

Rakaman audio berserta gambar tersebut dikatakan mendedahkan perbualan antara pegawai kanan kerajaan, tentera dan perisik yang merancang untuk melancarkan serangan peluru berpandu ke atas Syria.

Minggu lalu, Perdana Menteri Recep Tayyip Erdogan memberi amaran untuk menghapuskan rangkaian sosial yang mendedahkan skandal melibatkan pemimpin kanannya, laporan dipetik dari Reuters.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments