Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Ratu Universe, Stefanía Fernández Bantah Keganasan
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Venezuela – Seorang wanita yang pernah dimahkotakan Ratu Universe meminjamkan wajahnya kepada aktivis yang berkempen bagi meningkatkan kesedaran mengenai pencabulan hak asasi manusia di negaranya, Venezuela.
Bagaimanapun, kali ini, Stefanía Fernández, yang ditabal menjadi Ratu Universe pada 2009, tidak kelihatan seperti ratu cantik.
Untuk menjadi simbol mangsa kekejaman akibat keganasan yang meletus di Venezuela sehingga mengorbankan banyak nyawa ketika tunjuk perasaan antikerajaan baru-baru ini, Stefania muncul dengan wajah dilitupi darah dan kotoran sambil dia menangis mengeluarkan air mata darah.
Kempen itu berjudul ‘Suara Anda Kuasa Anda’ juga bertujuan membantah penindasan ke atas media di negara itu.
Setakat ini, 28 orang terbunuh dalam tunjuk perasaan antikerajaan yang bermula Februari lalu.
Stefania dan jurugambar Daniel Bracci merancang menggunakan media sosial bagi menyebarkan mesej mereka mengenai kempen menentang keadaan politik Venezuela ketika ini.
Beberapa gambar kempen berkenaan sudahpun dimuatkan ke Instagram.
Braci berkata, dia juga merancang menggunakan wajah rakyat Venezuela yang terkenal dan turut terjejas dengan keganasan di negara berkenaan untuk kempennya itu. – Agensi

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments