Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Pesawat Super Hercules C-130J India Terhempas
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


LIMA anak kapal terbunuh apabila sebuah pesawat operasi khas Tentera Udara India (IAF) jenis Super Hercules C-130J terhempas berhampiran Gwalior di Madya Pradesh hari ini, lapor Hindustantimes.com.
“Sebuah pesawat C-130J terhempas di lokasi 115km barat dari Pangkalan Udara Gwalior, pesawat itu berlepas dari Agra pada pukul 10 pagi untuk satu latihan penerbangan rutin. Siasatan segera sudah diarahkan untuk mengenalpasti punca nahas berkenaan,” kata jurucakap IAF.
Menurut polis di daerah Jaipur, pegawai kanan polis termasuk Supritendan Polis Karauli bergegas ke tempat kejadian di sempadan Rajastha dan Madhya Pradesh.
Pada 2008, India menandatangani perjanjian bernilai US$1.2 Bilion Dolar Amerika dengan Amerika Syarikat untuk pembelian enam pesawat C-130J berkenaan.
IAF telah pun merancang untuk membeli lagi enam pesawat berkenaan selepas pembelian pertama

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments