Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Penumpang Degil Tetap Merokok Dalam Pesawat Diikat Di Kerusi
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Dalam foto  yang diambil salah seorang penumpang Emirates laluan Singapura-Brisbane ini, terlihat Mathias Jorg diikat tangan dan kakinya di salah satu kerusi setelah dia berlaku kasar akibat dilarang merokok di dalam kabin penumpang.

BRISBANE - Jika telah dilarang merokok di dalam kapal terbang , maka sebaiknya anda ikuti peraturan tersebut . Jika tidak , maka nasib anda akan seperti seorang penumpang syarikat penerbangan Emirates ini .

Seorang lelaki berbangsa Jerman berusia 54 tahun , yang menaiki penerbangan Emirates dari Singapura ke Brisbasne , Khamis ( 2/1/2014 ) , bertindak berkali - kali menyalakan rokok di dalam kabin penumpang .

Mathias Jorg , warga Jerman itu , tetap menghidupkan rokoknya walaupun kru kabin sudah melarangnya . Dia juga bersikap kasar terhadap kru kabin yang memintanya untuk mematikan rokok .

Akibat sikap kasarnya itu , kru kabin terpaksa mengikat Jorg di kerusinya . Salah seorang penumpang sempat mengabadikan foto lelaki Jerman itu saat sedang terikat dan dikawal seorang anak kapal .

Setibanya di lapangan terbang Brisbane , Australia , pihak berkuasa setempat langsung menahan Jorg dan mendakwanya dengan pelbagai dakwaan , iaitu merokok di dalam kapal terbang , menyerang kru kabin , dan mengganggu tugas anak kapal. Demikian dikhabarkan harian The Courier - Mail .

Pengurusan Emirates mengakui , kru kabinnya memang terpaksa mengikat Jorg selama sisa penerbangan dari Singapura menuju Brisbane itu .

" Pihak Emirates mengesahkan seorang penumpang penerbangan EK432 dari Singapura menuju Brisbane terpaksa diikat ke kerusinya kerana sebuah insiden di tengah penerbangan , " demikian pernyataan Emirates seperti dipetik majalah ekonomi Arabian Business .

" Kami memanggil polis persekutuan Australia untuk menjemput penumpang ini setibanya di Lapangan Terbang Brisbane . Keselamatan penumpang dan kru merupakan yang terpenting bagi kami . Kes ini sudah dibicarakan di mahkamah dan Emirates tidak akan mengulas lebih lanjut , " kata jurucakap itu .

Di mahkamah , hakim menyatakan Jorg tak perlu ditahan . Namun , dia perlu menyerahkan pasportnya kepada polis sehingga dia tidak boleh meninggalkan Neger Kanggaru itu .

Saat penterjemah menyampaikan keputusan hakim itu , Jorg tampak tak percaya dan tak menerima keputusan tersebut . Sidang ini akan dilanjutkan pada 10 Januari akan datang di mahkamah Brisbane .

Sumber: kompas.com

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments