Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Keju Segar Dihasilkan Daripada Bakteria Ketiak Dan Kaki Manusia
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Keju memang tercipta kerana prosesnya menggunakan bakteria . Namun apa jadinya jika yang digunakan adalah bakteria yang berasal dari tubuh manusia ?

Itulah yang dilakukan oleh saintis Christina Agapakis dan ahli aroma Sissel Tolaas . Mereka membuat keju dari bakteria yang berasal dari lubang hidung , kaki , mulut , ketiak , pusat dan air mata . Mereka mengumpulkan sampelnya dari kulit artis , saintis , ahli antropologi dan pembuat keju .

Keju menjijikkan itu dibuat untuk projek " Selfmade " yang dipamerkan di pameran biologi sintetik di Dublin . Melakui karya itu , mereka ingin menunjukkan bakteria dalam tubuh yang diwakili dengan keju . Christina mengatakan bahawa aroma keju tersebut akan sama dengan bau tubuh si penderma bakteria .

Projek " Selfmade " itu menunjukkan kecilnya perbezaan antara bakteria dalam tubuh manusia , yang sering dibersihkan , dengan di dalam keju yang kerap kita makan . " Dengan membuat keju langsung menggunakan bakteria dari tubuh , kami ingin menunjukkan hubungan bakteria sekaligus mempersoalkan potensi untuk membangunkan dalam kehidupan , " ucap Christina 

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments