Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » KATIE PIPER : Duta Untuk Mangsa Serangan Asid Di UK (12 Gambar)
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



Katie Pipie (30) bekerja sebagai seorang gadis gelanggang sukan MMAsebelum beliau menjadi mangsa serangan asid. Pada tahun 2008 beliau berkenalan dengan seorang lelaki bernama Daniel Lych. Dua minggu selepas berkenalan Katie dirogol dan ditikam pada bahagian lengah oleh Daniel. Walaupun diserang Katie enggan melaporkan kejadian ini kepada polis kerana takut dengan Daniel. 

Dua hari selepas itu Daniel menyuruh rakan beliau Stefen Sylvestre untuk menyimbah asik sulfurik ke muka Katie. Serangan ini berjaya ditangkap 3 kamera CCTV dan Daniel serta Stefan segera ditangkap polis. Katie terpaksa menjalani pembedahan dimana doktor terpaksa membuang kulit muka beliau. Selepas itu beliau koma selama 12 hari

Beliau kemudian terpaksa memakai topeng khas selama 23 jam sehari bagi memastikan kulit baru akan tumbuh dengan elok paska pembedahan. Secara keseluruhan Katie menjalani 40 pembedahan bagi memperbaiki muka, dada dan tangan beliau yang rosak akibat simbahan asid. Daniel dan Stefan dijatuhkan hukuman penjara seumur hidup kerana menyerang Katie. 

Katie kemudian menjadi duta mangsa serangan asid di UK. Mari lihat perubahan rupa beliau sebelum serangan, selepas serangan dan akhir sekali selepas menjalani pembedahan. 



About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments