Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Instagram Kini Jadi Tempat Iklan Sindiket Penjualan Dadah. InstaDRUGS
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


New York: Nampaknya serangan dan kutukan terhadap pengguna Instagram yang kemaruk mengambil gambar sendiri bukan ‘jenayah’ sebenar di lawan sesawang perkongsian gambar popular itu.
Maklumat terbaru menunjukkan Instagram turut dimanfaatkan peniaga dadah sebagai perantara untuk berhubung dengan pelanggan masing-masing.

Ada pemilik akaun Instagram menggunakan laman sesawang itu untuk menjual dadah dengan memuat turun foto produk mereka.
Pelanggan kemudian menghubungi mereka melalui laman berkenaan.

Dan dengan laporan penjualan dadah kini kian berkembang, Instagram berkata, pihaknya sudah melaksanakan penyaringan bagi menyekat aktiviti haram itu.

Aktiviti Instagram mungkin turut bertanggungjawab terhadap penutupan laman Silk Road yang menjadi hab jualan haram dadah serta senjata api oleh Biro Siasatan Persekutuan pada Oktober lalu. Pengedar memuat naik imej produk mereka dengan dipaut pada hashtag tertentu bagi memudahkan pembeli mengesannya. - Agensi

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments