Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Nikon Perkenal DSLR D5300 Dengan Wifi,GPS
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

DSLR
Berkongsi gambar berkualiti DSLR anda ke laman sosial seperti Pinterest dan Instagram kini menjadi lebih mudah.
Nikon telah mengumumkan pertambahan ‘ahli keluarga’ baru model DSLRnya iaitu model D5300.
Kamera ini merupakan keluaran pertama Nikon yang dilengkapi dengan sambungan tanpa wayar WIFI, yang memudahkan jurugambar untuk menghantar gambar ke telefon pintar atau tablet,menyenangkan kerja memuatnaik gambar mereka secara terus ke laman sosial atau e-mel.
Selain itu,kemudahan WIFI D5300 ini juga berupaya untuk penangkapan syot secara kawalan jauh. Kamera ini juga dilengkapi dengan teknologi GPS yang membolehkan pengguna untuk menanda lokasi syot mereka diambil.
Ciri-ciri lain yang ada pada model ini adalah rakaman video beresolusi tinggi (full-HD) berkapasiti 1920 x 1080 60p serta sembilan kesan khas (special effects) untuk digunapakai pada imej dan video.
Model D5300 ini adalah versi terbaru DSLR keluaran syarikat Jepun ini selepas D5200. Seperti D5200, D5300 ini juga berupaya untuk menangkap 5 frame setiap saat.
Model ini dijangka untuk menembus pasaran antarabangsa pada hujung bulan ini, dengan harga USD 1400 untuk kit lengkap beserta lensa.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments