Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Salah Lelaki Yang Komen Unsur Seks Atau Salah Sendiri Kerana Pakai Seksi ?
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


“Bodoh! Lelaki gatal! Mata keranjang!” Seorang perempuan menyumpah-nyumpah seorang lelaki. Kesian, lelaki itu dipersalahkan. Perempuan sering marah bila ada lelaki memandang mereka dengan muka yang bernafsu seperti seorang perogol yang tengah menunggu mangsanya. Kononnya lelaki semuanya bernafsu buaya. Tapi perempuan tak pernah fikir ke apa sebabnya lelaki jadi macam tu? Pernah tak lelaki jadi begitu bernafsu apabila melihat seorang perempuan yang memakai tudung yang besar dan menutup dada mereka? Pernah tak lelaki bernafsu melihat perempuan yang baju mereka agak longgar seperti jubah?

This is reality. Ramai aku tengok perempuan zaman sekarang pakai fesyen sendat, ketat, singkat dan jarang. Bukan aku nak kondem perempuan-perempuan tu semua. Tapi aku nak minta satu je. Please, for the sake of other men out there as well as for your safety, pakai la fesyen-fesyen yang lapang dan labuh sikit.

Aku tahu, lelaki patut menundukkan pandangan mereka dan mengelak daripada melihat benda-benda yang tak elok, tetapi tanggungjawab itu bukan ke atas lelaki saja. Perempuan juga mempunyai tanggungjawab dengan menjaga Aurat tubuh badan mereka dengan memakai fesyen yang sopan dan menutup aurat, barulah adil.

     

Isteri pakai sendat, suami tak tegur. Anak pakai sendat, ayah tak tegur. Adik pakai sendat, abang tak tegur. Awek pakai sendat, boyfren tak tegur, sebaliknya suka. Kawan pakai sendat, kawan satu lagi tak tegur. Nampak wanita pakai sendat tepi jalan, kita tak berani tegur.

Sebab itulah wanita-wanita sendat di Malaysia semakin ramai dan semakin degil! Sebab kita dan anda semua tidak menegur mereka dan hanya membiarkan.

Fesyen SENDAT Inspirasi MAKSIAT

Sumber: Uptodaysabah

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments