Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Bayi Berkepala Dua Selamat Dibedah~!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Bayi
India – Kepala kedua yang tumbuh di kepala seorang bayi berusia lapan bulan, berjaya dibuang dalam satu pembedahan yang mengambil masa selama lima jam di Kolkata.
Bayi berkenaan, Tofajjal, kini semakin sembuh selepas menjalani pembedahan yang berisiko tinggi itu.
Menurut pakar perubatan, Dr Sisir Das, kepala kedua berkenaan yang seberat hampir sekilogram dan mempunyai tisu otak, merupakan kembar parasit.
“Saya tidak pernah melakukan pembedahan melibatkan ketumbuhan seperti ini. Ia merupakan pembedahan yang kritikal sebarang kesilapan kecil boleh menyebabkan kematian kepada bayi ini,’’ katanya.
Jelas Sisir, cabaran kedua selepas pembedahan ini ialah mengembalikan bayi berkenaan kepada ibu bapanya kerana mereka menetap di kawasan terpencil.
Bapa Tofajjal, Shah Alam Mia sebelum ini telah berputus asa dengan keadaan yang menimpa bayinya itu kerana ada sesetengah doktor dan saudara maranya memaklumkan bahawa bayi itu tidak akan hidup lama.
Ia menyebabkan Shah Alam yang bekerja sebagai pemandu membawa anaknya ke Kolkata.
“Tiada orang yang menyatakan bahawa anak saya akan hidup namun dengan kuasa Allah, saya akan membawa anak saya pulang ke kampung,’’ katanya.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments