Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow] KUDA MEMPUNYAI EKOR TERPANJANG DI DUNIA!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Summer Breeze adalah seekor kuda betina berusia 11 tahun yang mempunyai ekor terpanjang didunia sehingga dicatatkan dalam Guinness Book of Records. Panjang ekornya Summer adalah 12 kaki 6 inci atau sekitar 3,81 meter dan setiap helai rambut ekot Summer mempunyai teksture seperti tali pancing. Dia ratu kecil kami dan dia juga tahu itu, jelas Miss Crystal.
Meskipun dilahirkan normal dengan rambut ekor yang juga normal, namun ketika Summer semakin besar, ekornya juga semakin tumbuh panjang. Pemiliknya, Crystal Socha dan Casey, saudaranya menghabiskan masa kira-kira 3 jam untuk mencuci ekor si Summer setiap 2 bulan. Juga, kerana ekornya yang panjang itu, pemiliknya tidak menginzinkan Summer selalu bebas berada di luar kerana akan merosakkan ekor Summer. Jika dia berada di luar dan ekornya melambai-lambai, maka aku tahu kenapa ekornya berharga, ujar Crystal lagi.
 Selain memiliki ekor terpanjang, Summer yang tinggal di Hoof Print Farm di Augusta, Kansas ternyata juga mempunyai bulu tengkuk yang luar biasa. Saking luar biasanya, setiap kali waktu makan,bulu tengkuk Summer harus dirapikan dulu agar bulu tengkuknya tidak di kunyah sekali. Summer Breeze menjadi terkenal ketika tampil di arena dan mempertunjukkan ekornya yang paling panjang itu dalam acara tahunan EquFest yang diadakan di Kolesium Kansas di Wichita.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments