Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» »Unlabelled » Malaysia negara ke-12 paling selamat di dunia
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



Malaysia telah diiktiraf oleh badan antarabangsa World Justice Project sebagai Negara paling selamat dalam kalangan 19 negara berpendapatan sederhana tinggi dan yang ke-12 paling selamat di dunia mengatasi Amerika Syarikat dan Britain.

Global Peace Index pula menempatkan Malaysia di tempat pertama paling selamat dan aman di Asia Tenggara serta keempat aman di kawasan Asia Pasifik.


Kajian oleh Universiti Antarabangsa Malaysia (UIAM) mendapati program kerajaan Berjaya mengurangkan kadar ketakutan rakyat terhadap jenayah sebanyak 12 peratus, iaitu daripada 33 peratus pada 2010 kepada 21 peratus tahun lalu.

Pelaburan langsung asing Malaysia melonjak kepada kedudukan ke-10 tahun lalu berbanding ke-21 pada 2010. Ini membuktikan keyakinan pelabur asing terhadap iklim politik, keselamatan serta kestabilan Negara.

Follow us on twitter : Twitter
Like us at Facebook : Facebook

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments