Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Cara Mudah Elak Cermin Kereta Berkabus
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Oleh Razzlyn Rosli. Sumber Anadaberkat.
Pasti ada diantara anda yang pernah merasai kan situasi cermin kereta berwap dan kelabu. Terutamanya ketika waktu hujan dan penghawadingin pula rosak pada masa yang sama. Keadaan cermin yang berkabus membuat kita rasa tidak selesa dan sekaligus membahayakan.
Tapi jangan risau kerana kami inginkan jalan penyelesaian untuk masalah ini dengan modal yang rendah dan murah.  Antara caranya mudah sahaja.
Anda hanya memerlukan minyak rambut jenis cecair (Lutsinar) Tidak kisah lah jenama apa yang penting bukan jenis cream, atau pun gel. Jika tiada minyak rambut anda boleh guakan syampu (tetapi jangan campur dengan air).
Cara – caranya:
1. Sapukan minyak rambut atau syampu pada cermin dan gosok dengan rata..tak perlu banyak, selapis sudah memadai.
2. Gunakan kertas surat kabar, tisu atau kain. Lap dengan perlahan untuk menghilangkan kesan bayang-bayang minyak rambut sahaja. Material yang paling berkesan adalah tisu.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments