Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » PELIK - Kulit Kanak-Kanak Menjadi Keras Macam Batu
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


DENVER, Colorado – Seorang kanak-kanak di Amerika Syarikat dilaporkan menghidap sejenis penyakit pelik yang menyebabkan kulitnya menjadi sekeras batu.
Penyakit Jaiden Rogers itu sangat jarang berlaku dengan kesnya merupakan yang ke-41 pernah direkodkan setakat ini di seluruh dunia.
Tiga tahun lalu, ibu bapa kepada kanak-kanak berusia 10 tahun itu mengesan beberapa tompok pada kulitnya yang semakin mengeras dan kini telah merebak ke beberapa bahagian badannya.
Bapanya, Tim Rogers memberitahu stesen televisyen FOX 31 bahawa kulit kaki anaknya kini ‘keras seperti permukaan meja’ bila diketuk.
Tompok-tompok keras tersebut telah merebak pada kulit kaki, belakang dan punggungnya, sehinggakan pada suatu hari kanak-kanak itu sendiri memberitahu ibu bapanya bahawa kakinya sudah tidak boleh digunakan dan dia memerlukan kerusi roda.
Doktor Hospital Kanak-kanak, Dr. Elizabeth Swanson mengesahkan penyakit itu dikenali sebagai Sindrom Kulit Keras yang tiada penawar mahupun ubat untuk merawatnya buat masa ini. - AGENSI




About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments