Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » WOW ! “Mermaid Melissa”, Simbol Manusia Ikan Duyung
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Ramai berpendapat bahawa kewujudan ikan duyung hanyalah mitos semata-mata. Namun, jika ia benar-benar wujud, adakah ikan duyung seperti yang kita lihat di rancangan Disneyland atau dalam filem-filem tertentu itu kelihatan persis seperti manusia? Namun, pasti anda semua tidak terfikir ada manusia biasa yang menjalani kehidupan seperti ikan duyung.

Dilengkapi dengan pakaian atau kostum ikan duyung dan juga pandai dan fasih berinteraksi dengan haiwan-haiwan di laut. Beliau dikenali sebagai “ Real-Life Mermaid Melissa” . Gadis yang berasal dari Amerika Syarikat itu merupakan Little Mermaid versi kehidupan realiti dimana beliau merupakan ikan duyung yang hidup dengan setengah dari tubuh manusia, setengah pula ikan, cantik, berambut panjang dan juga baik hati.

Mermaid Melissa sangat obsess dengan ikan duyung sehingga dia sentiasa memakai kostum dan berenang ke dasar lautan. Sudah menjadi kehidupan sebenar beliau menghadirkan diri sebagai ikan duyung dalam kehidupan nyata dan beliau beranggapan itu sudah merupakan takdirnya.

Melissa yang juga bekerja sebagai penyelam professional ikan duyung sangat mencintai kariernya dan dengan tekun beliau berlatih menahan nafas sehingga 5 minit tanpa bernafas dalam air. Menurut Melissa, sejak kecil lagi beliau sudah mencintai laut dan olahraga air, bahkan beliau sentiasa hadir di satu tempat rekreasi untuk berenang bersama dengan ikan lumba-lumba. Sudah menjadi perkara biasa baginya dalam mensesuaikan diri dengan kehidupan dalam air.

Cinta saya kepada haiwan dalam air dan ingin melindungi lautan adalah penyebab utama hadirnya diri saya sebagai ikan duyung manusia.” Kata Melissa.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments