Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Ibu Gergaji Anak Kandung Hingga Parah
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Jakarta: Seorang wanita di Cipulir, Kebayoran Lama, Jakarta Selatan dituduh menggergaji tangan anak kandungnya hingga luka parah.

Kejadian itu terbongkar selepas Agensi Perlindungan Anak Indonesia (KPAI) menerima laporan daripada jiran keluarga itu.

“Kejadian berlaku beberapa minggu lalu. Kami menerima laporan mengenai kejadian itu semalam daripada jiran keluarga berkenaan selepas kanak-kanak itu melarikan diri dari rumahnya kerana takut dipukul si ibu,” kata Pesuruhjaya KPAI Jakarta Erlinda.
Menurut Erlinda, kanak-kanak berusia 12 tahun itu, Gaizka Tristan meminta pertolongan jirannya.

“Mulanya GT melarikan diri, bersembunyi di rumah jirannya. Jirannya menghantarnya pulang kepada ibunya Sharon Rose Leasa kerana menganggap ia masalah keluarga.
“Tetapi, Gaizka lari lagi. Kali ini dia bercerita kepada jirannya mengenai kekejaman ibunya, termasuk tindakan Sharon menggergaji tangan kirinya. Walaupun tidak putus, Gaizka cedera teruk,” kata Erlinda.

Gaizka kini berada di tempat selamat di bawah perlindungan KPAI.
Sementara itu, polis Jakarta Selatan berkata, pihaknya masih belum menahan Sharon sebagai suspek dalam kes itu kerana siasatan masih dilakukan.

“Kami akan menyoal siasat Sharon sebelum bertindak. Siasatan awal menunjukkan tiada gergaji di rumah itu,” kata jurucakap polis Jakarta Selatan Audi Latuheru.
Dalam pada itu, Sharon ketika ditemui di balai polis Jakarta Selatan untuk membuat laporan mengenai kehilangan anaknya menafikan dakwaan dia menggergaji Gaizka. - Agensi

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments