Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Pelajar Ketagih Main Game Bakar Diri Lepas Dimarahi Bapa
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


TAIWAN – Sedih dan luluh hati seorang bapa apabila anak lelaki kesayangannya yang juga seorang penuntut sebuah kolej sanggup membakar diri sendiri hanya semata-mata kerana ditegur akibat ketagih bermain game melalui dalam talian.
Lelaki itu, Liu, 48, dia sama sekali tidak menyangka anaknya itu, Hsueh Jun-Chen, 22, sanggup mengambil tindakan bodoh itu.
Lebih menyedihkan apabila Liu sendiri yang menemui mayat anaknya dalam keadaan rentung, kira-kira 300 meter dari rumah mereka.
“Anak saya sememangnya ketagih dengan game dalam talian dan dia boleh menghabiskan masa berjam-jam dalam bilik.
“Pada hari kejadian, saya telah memintanya berhenti main game dan masuk tidur kerana pengajian di kolej akan bermula, justeru dia memerlukan rehat yang mencukupi,’’ katanya.
Bagaimanapun selepas ditegur oleh Liu, kedua-dua beranak itu kemudiannya bergaduh.
Keesokan harinya, Liu mendapati Jun-Chen hilang dari rumah. Dia kemudiannya mendapati motosikal anaknya masih berada di dalam garaj namun hatinya mulai cuak apabila mendapati dua tin minyak tanah hilang.
“Saya mula berasa tidak sedap hati lalu saya mencari Jun-Chen di luar rumah. Saya sama sekali tidak menyangka akan menemui mayat anaknya saya dalam keadaan rentung,’’ katanya.
Dalam pada itu, jurucakap polis memberitahu, Jun-Chen kemungkinan mengambil keputusan membunuh diri kerana tertekan dengan pengajiannya di kolej, dan pada masa sama bimbang dengan masa depannya.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments