Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Mike Fountaine, Pengumpul Cenderamata McDonald Paling Banyak Di Dunia
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



PHILADELPHIA, Amerika Syarikat – Seorang lelaki mengumpul lebih 75,000 koleksi cenderamata restoran makanan segera McDonald sekali gus dipercayai menjadi pengumpul koleksi berkaitan rangkaian restoran berkenaan paling banyak di dunia.
Lelaki tersebut, Mike Fountaine, 60, menyimpan kesemua koleksi berkaitan McDonald yang dikumpulnya sejak tahun 1968 dalam sembilan buah bilik khas di rumahnya di negeri Pennsylvania, Amerika Syarikat (AS).
Dia juga membina sebuah gudang bersebelahan rumahnya untuk menyimpan koleksi berkenaan termasuklah 11,700 biji cawan dan ribuan koleksi permainan yang diperoleh di beberapa restoran McDonald di seluruh dunia.
Fountaine berkata, dia mula mengumpul memorablia McDonald ketika berusia 15 tahun apabila dia bekerja di salah sebuah rangkaian restoran berkenaan.
“Koleksi ini sungguh bermakna kepada saya dan ia menjadi sebahagian daripada pekerjaan saya,” katanya.
Menurutnya, koleksinya itu juga semakin bertambah pada setiap hari kerana dia akan mengumpul hampir 100 koleksi terbaharu pada setiap bulan.
“Sebahagian koleksi ini saya beli sendiri dan ada pula dihadiahkan oleh rakan-rakan ketika mereka berkunjung ke restoran berkenaan di luar negara,” jelasnya. – Agensi

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments