Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Pencuri Hantar Nota Maaf Beserta RM150 Lepas Pecah Kereta Imam
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Siapa sangka, selepas memecahkan kereta seorang ustaz beberapa hari lalu, si pencuri kemudiannya bertindak menghantar surat permohonan maaf kepada empunya kereta.
Bukan itu sahaja, dalam surat tersebut juga, si pencuri mengirimkan wang ganti rugi sebanyak RM150 buat ustaz terbabit untuk menggantikan kembali cermin kereta yang telah dipecahkan.
Memetik portal Oh!Media, kejadian pecah kereta itu menimpa imam Masjid As-Syakirin, Gombak iaitu Ustaz Muhaimin bagi tujuan merompak.
Namun, petunjuk Yang Maha Esa itu lebih besar, beberapa hari kemudiannya, ustaz terbabit menerima kiriman sepucuk surat bersama-sama duit dari penjenayah terbabit.
Tulis si penjenayah terbabit, “Tolong jangan buat apa-apa pada saya, kalau tuan ada buat apa-apa pada saya tolong tarik balik, saya tak ambil apa-apa dari kereta Persona belakang masjid maghrib hari tu.
Saya sekalikan RM150 untuk tuan ustaz baiki cermin balik. Tolong la jangan buat apa-apa pada saya.”
Itulah, perbuatan buruk terhadap pihak lain pastinya akan mendapat balasan. Namun begitu, melalui laporan tersebut, pengirim surat tidak menyatakan ‘balasan’ yang diterimanya sehingga memutuskan untuk memohon maaf.
Buat pencuri, perompak, peragut dan penjenayah di luar sana, beringatlah, jangan sesekali mengambil sesuatu yang bukan milik anda kerana pastinya, kuasa Dia mengatasi segala-galanya. 

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments