Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Negara Yang Majoriti Penduduknya Berbadan Gemuk Di Dunia
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


NEGARA bernama Mikronesia negara kepulauan yang terletak di Lautan Pasifik ini merupakan Negara yang terdiri daripada beribu-ribu pulau kecil .
Mikronesia sendiri berasal dari bahasa Yunani Mikros yang bermaksud kecil dan nesos yang bererti pulau. Nama Mikronesia sendiri pertama kali dicadangkan oleh Jules Dumont d’Urville pada tahun 1831.
Negara yang mempunyai banyak keunikan ini ternyata mempunyai penduduk yang majoriti berbadan gemuk. Jika diteliti, hampir seluruh penduduk di Mikronesia bertubuh besar.
Tidak hanya kaum lelaki saja, namun kaum wanitanya juga mempunyai saiz badan yang sama. Sebuah penetilian dari London School of Hygiene of Tropical Medicine, kira-kira 92 peratus penduduk di Mikronesia mengalami obesiti dan terancam mengalami diabetes.
Hal itu bukan tanpa sebab, kerana  makan segera dan pola hidup tidak sihat dari penduduknya, menjadi faktor utama penduduk di Negara ini bertubuh gemuk dan besar. Disamping itu, adanya sudut pandang berbeza dari penduduk Mirkonesia tentang wanita cantik.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments