Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Paip Gas Petronas Di Lawas Meletup
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Lawas: Tindakan pantas seorang lelaki menghubungi bomba dan penyelamat sebaik melihat api menjulang setinggi lebih 10 meter dipercayai dari paip gas milik PETRONAS yang terletak kira-kira 10 kilometer dari rumahnya, berjaya menghalang kebakaran itu daripada merebak ke kawasan lain.Dalam kejadian kira-kira jam 2 pagi berhampiran Bukit Berikau, di sini, lelaki lingkungan 30-an itu terkejut melihat api yang menjulang tinggi sebelum menghubungi bomba bagi memaklumkan kejadian itu.
Pengarah Bomba dan Penyelamat Sarawak Nor Hisham Mohamad berkata, sebaik menerima laporan sepasukan anggota dari Balai Bomba Lawas diketuai Pegawai Bomba Mohd Shamlie Radee bersama enam anggota bergegas ke lokasi kejadian, kira-kira 20 kilometer dari balai berkenaan.

Katanya, pihaknya turut menghubungi PETRONAS memaklumkan kejadian itu dan bomba diminta untuk memindahkan penduduk di kawasan berhampiran.

Bagaimanapun, selepas pemeriksaan dibuat tiada penempatan atau kampung di sekitar kawasan terbabit.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments