Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Cerita sebenarnya penemuan naga putih terjatuh dari langit
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


KEJADIAN ini mengemparkan dunia apabila seekor naga putih yang dikatakan terjatuh dari langit telah ditemui di Apartment Tanjung Puteri Johor Bahru.
Menurut beberapa blog di laman sosial, naga putih tersebut dikatakan telah mati sebaik sahaja terjatuh. Dikatakan pihak kerajaan katanya telah mengambil bangkai naga putih tersebut untuk di analisa.
Sebenarnya ini adalah satu pembohongan dan ramailah yang telah tertipu dengan berita palsu naga putih di Johor Bahru ini.
Sebenarnya gambar naga putih yang disebarkan ini telah lama tersebar di laman sesawang Weibo iaitu laman sesawang seperti Twitter di China. Naga putih ini juga (dengan gambar yang sama) turut dikatakan ‘ditemui’ di Thailand.
Laporan ini sebenarnya dipetik dari laman sosial The Wolrd Of Chinese yang menyatakan ia dijumpa oleh seorang lelaki di penempatannya.
Lelaki tersebut menyangkakan ianya seekor burung, tetapi beliau terkejut apabila mendapati ianya seekor naga.
Perkara tersebut mendapat perhatian apabila lelaki ini memuat naik gambar tersebut di laman sosial.
Bagaimanapun sejauh mana kebenaran kejadian ini masih diragui ramai penguna sosial.
 
A Man Found a “dragon” on his backyard :
 
The Chinese weibo and weixin are circulating the images of the “dragon”, it is yet unknown if the dragon is real, or if it’s not whatever animal this is
 
The man that found it, says that he heard weird bird noises in his yard when it was raining, he thought a bird might be hurt, but the man was surprised, when he saw ” a dragon” when he arrived at the scene.
 
It is not known whether the animal is a real dragon or a strangely mutated animal, but the fact remains that the animal was hurt, it is still alive, and a man that posted his pictures on his social media is asking people if they think it is indeed a dragon, and even if its not how to treat him, we all hope that that “animal” will recover soon. – TheWorldofChinese


About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments