Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Sebabnya Anda Perlu Lihat Kiri Kanan Dulu Sebelum Buka Pintu Kereta
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Kebiasannya kita hanya mengambil berat cara pemanduan tanpa mempedulikan faktor-faktor lain yang juga boleh menyumbang kepada terjadinya sesuatu insiden kemalangan jalan raya.
Seperti video yang ingin dikongsikan di bawah ini menunjukkan situasi seorang pemandu teksi yang melanggar pintu belakang sebuah teksi lain yang dibuka oleh penumpangnya untuk keluar.
Ramai mengatakan penumpang itu bersalah kerana tidak keluar menggunakan pintu sebelah kiri sementara ada juga yang menyalahkan pemandu teksi tersebut yang memandu laju sehingga tidak sempat menekan brek.
Pengajarannya di sini, sentiasalah berhati-hati walaupun anda hanyalah penumpang.
Sebelum nak buka pintu, tengok dulu arah belakang, mana tahu ada kereta yang tiba-tiba laju, tak semena-mena habis kopak pintu kereta dan sentiasa menjaga jarak selamat anda dengan kenderaan di hadapan ya

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments