Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » 2 Lelaki Dihukum Dan Dipamerkan Di Jalan
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Iraq – Dua lelaki yang menjadi tahanan satu kumpulan ekstrimis, telah dihukum dengan cara yang kejam, selepas didakwa melakukan serangan bom tangan terhadap salah seorang pejuang kumpulan terbabit.
Kumpulan itu yang menamakan diri mereka Kumpulan Negara Iraq dan Jajahannya (ISIL) telah mengikat dua lelaki itu pada kayu dan kemudian mereka dipamerkan di bulatan di sebatang jalan di Naim.
Dalam satu twitter, gambar tahanan tersebut telah dimuat naik dengan mesej “10 hari lalu, penyerang yang menaiki motosikal telah melemparkan bom tangan kepada pejuang kami. Salah seorang awam telah terputus kaki manakala seorang kanak-kanak terkorban.
“Pejuang kami kemudiannya telah membuat sekatan jalan dan berjaya menangkap mereka,’’ demikian mesej dalam twitter tersebut.

Dalam pada itu, Abu Ibrahim Alrquaoui, yang menggelar dirinya sebagai pengasas Raqqa Is Being Slaughtered Silently memberitahu FoxNews.com bahawa mereka yang terkorban sebelum ini merupakan pejuang yang menentang kerajaan Bashar Assad di Syria.
Abu Ibrahim memberitahu dia telah menyaksikan hukuman itu dan mengambil gambar serta menyebarkannya dalam internet.
ISIL ketika ini telah dihalau keluar dari kawasan di utara Syria namun pejuangnya masih berada di Raqqa, iaitu satu-satu kawasan yang berada di luar pentadbiran rejim Bashar.
ISIL ditubuhkan pada April tahun lepas dan menjadi antara kumpulan utama yang menentang rejim Bashar di Syria.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments