Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow] Rambo jadi watak utama dalam "Bullet To The Head"!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Muncul menerusi lebih 60 buah filem sepanjang bergelar insan seni, pastinya aktor kelahiran New York ini bukan calang-calang pelakon di persada seni Hollywood.


Malah penampilannya dalam setiap filem yang dibintangi bukanlah sekadar memainkan watak tempelan sahaja, sebaliknya tunjang utama filem terbabit.
Menariknya, meski pun sudah 40 tahun berlalu, pelakon yang diberi nama Michael Sylvester Gardenzio Stallone atau lebih dikenali sebagai Sylvester Stallone ini tetap diminati sehingga ke hari ini. Malah, wajar dikatakan dia antara insan seni yang sentiasa dinantikan kemunculannya menerusi pelbagai filem dalam industri perfileman Hollywood.

Tuah 'First Blood'

Pasti peminat filem dan pengikut setia pelakon berbadan sasa ini mengakui, Stallone sentiasa tampil dengan karya terbaru dari masa ke semasa. Malah pada satu masa yang dipanggil era kegemilangannya sekitar tahun 1982, dia amat terkenal sebagai Rambo.

Ketika itu, ramai yang terpukau kerana lakonan hebatnya membawakan watak tersebut menerusi sekuel filem First Blood yang mendapat sentuhan pengarah Ted Kotcheff ini.

Ketika memainkan peranan tersebut, dia ibarat menjadi diri sendiri dan dilihat begitu hidup menjadi Rambo iaitu seorang tentera dari unit khas United States yang terlibat dalam perang di Vietnam.

Boleh dikatakan, lakonannya menerusi filem itu masih melekat di hati peminat sehingga ke hari ini. Malah menurut Stallone sendiri, menjadi Rambo meninggalkan satu momen indah sepanjang bergelar insan seni.

Kerana kejayaan dan keberkesanannya melakonkan filem box office itu, Stallone juga telah tampil menerusi sekuel seterusnya iaitu, Rambo: First Blood Part II dan Rambo III.


BULLET TO THE HEAD
Pengarah: Walter Hill
Pelakon: Sylvester Stallone, Sung Kang ,Sarah Shahi dan Jason Momoa
Genre: Aksi/Thriller
Durasi: 91 minit
Tarikh tayangan: 31 Jan 2013

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments