Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» »Unlabelled » Kumpulan bersenjata serang hotel di Kabul
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

ABUL: Kumpulan militan bersenjatakan roket dan senapang automatik melancarkan serangan nekad ke atas sebuah hotel di sini dan menahan beberapa tebusan. 

Pasukan keselamatan Afghanistan dan tentera gabungan bertindak dengan membalas serangan yang berlaku di Tasik Qargha di pinggir bandar Kabul, kata jurucakap Pasukan Bantuan Keselamatan Antarabangsa (ISAF).
Katanya, serangan itu disasarkan kepada pasukan polis dan orang awam mengakibatkan beberapa individu termasuk polis dan orang awam cedera.
Serangan yang didalangi puak Taliban itu muncul selepas beberapa jam Presiden Hamid Karzai memberi amaran bahawa serangan terhadap polis dan tentera tempatan bertambah ketika mereka sudah bersedia mengambil alih keselamatan negara itu apabila tentera NATO meninggalkan negara berkenaan pada 2014.





Follow : Twitter
Like : Facebook

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments