Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» »Unlabelled » JAS larang pembakaran terbuka
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


KUALA LUMPUR - Jabatan Alam Sekitar (JAS) semalam mengisytiharkan perintah larangan pembakaran terbuka di semua kawasan di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya berkuat kuasa serta-merta ekoran masalah jerebu yang melanda kawasan tersebut ketika ini.
Ketua Pengarah Alam Sekitar, Halimah Hassan berkata, larangan tersebut akan berterusan sehingga ke satu tarikh yang akan diberitahu kelak.
Bagaimanapun, katanya, larangan tersebut tidak melibatkan pembakaran mayat atau bagi tujuan keagamaan dan majlis barbeku.

"Mereka yang sabit kesalahan melakukan pembakaran terbuka boleh dikenakan denda tidak melebihi RM500,000 atau penjara tidak melebihi lima tahun atau kedua-duanya sekali," katanya dalam satu kenyataan di sini semalam.
Selain itu, Halimah memberitahu, kompaun maksimum sebanyak RM2,000 juga boleh dikenakan terhadap setiap kesalahan tersebut.
Keadaan jerebu di kuala lumpur
Pergerakan asap yang menyebabkan jerebu di Malaysia

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments