Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » PANAS - Pengendali Laman Facebook Rasis Kena 'HENTAM'
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


INSIDEN serangan bom di Jakarta yang didalangi puak Pelampau Islam (IS) atau kini dikenali ‘Daesh’ membuatkan segelintir pihak seakan paranoid dengan golongan Muslim.

nilah yang terjadi di Malaysia apabila sebuah komuniti di laman sosial Facebok, My Malaysia-என் மலேசியா memuatnaik sekeping gambar menunjukkan empat lelaki berjubah di Batu Caves bersama kenyataan yang berbaur hasutan.
Pengendali laman berkenaan dilihat curiga dengan kehadiran lelaki-lelaki berkenaan di lokasi pelancongan itu termasuk mempersoalkan adakah mereka mahu meninggalkan agama Islam.
Why this guys here..? Are they planning to give up their religion? (Mengapa mereka ada di sini? Mereka bercadang nak keluar dari agama mereka ke?)” tulisnya.


Ini merupakan kenyataan yang boleh dianggap berbaur perkauman. Umum mengetahui bahawa Batu Caves antara lokasi pelancongan di Malaysia walaupun pada masa sama, ianya masih tempat ibadat kaum India.
Status tersebut yang dikomen pula beberapa individu ‘rasis’ jelas menunjukkan masih ada antara rakyat negara ini tidak faham sensitiviti hidup berbilang kaum dan agama.
Walau bagaimanapun selepas posting tersebut menjadi viral, pengendali laman berkenaan dihujani teguran netizen yang berang.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments