Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » David Beckham Akui Suka Tengok ‘Game’ Ragbi Daripada Bola Sepak
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

DAVID Beckham merupakan legenda bola sepak dunia yang mempunyai pengaruh tersendiri dalam bidangnya itu.


Namun, jangan tidak tahu, walaupun bergelar bintang bola sepak sensasi dunia, ironinya, Beckham menyatakan dia lebih menyukai menonton perlawanan ragbi daripada game bola sepak.
Menurut suami kepada artis Victoria ‘Spice Girl‘ ini, dia tidak menyukai tingkah laku peminat bola sepak yang sering kali mencetuskan keganasan berbanding peminat sukan ragbi.
Sejarah bola sepak dunia lebih-lebih di United Kingdom sendiri telah membuktikan wujud budaya Hooligans dalam kalangan peminat tempatan sejak dahulu lagi.
Hooligans merupakan tingkah laku keganasan yang sering kali ditunjukkan peminat sukan sehingga ia menjadi suatu budaya liar yang tidak dapat dielakkan di sesetengah negara.
“Saya sangat menyukai ragbi. Saya suka menonton perlawanan ragbi dan semua perkara mengenai sukan itu. Ini kerana peminatnya sentiasa sokong satu sama lain tanpa melibatkan perkara tidak elok,” katanya dipetik akhbar Telegraph.
Beckham, 40, yang dianugerahkan Sexiest Man Alive 2015 oleh majalah People pernah berkhidmat dengan kelab Manchester United, Real Madrid dan LA Galaxy sebelum bersara pada Mei 2013.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments