Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Guru Wanita Sanggup Redah 5 Batang Sungai Dan Bukit Demi Mengajar Anak Muridnya
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Usaha murni Elizabeth Miranda untuk menyampaikan ilmu kepada anak-anak didiknya ternyata menjadi inspirasi buat pengguna dunia maya.
Demi mencurahkan ilmu kepada anak didiknya di daerah Sitio Barogante di Occidental Mindoro Filipina, guru wanita ini perlu melintasi 5  batang sungai dan berjalan kaki selama berjam- jam lamanya. Panas terik dan basah ketika melintasi sungai, tidak menjadi penghalang buat dirinya.
Video yang dimuat naik oleh akaun GMA News and Public Affairs di Youtube jelas menggambarkan betapa besarnya perngorbanan dan perjuangan Elizabeth dalam mendidik pelajarnya menjadi individu yang berguna kepada keluarga, negara dan masyarakat.
Berikut merupakan video cabaran yang terpaksa dilalui oleh  Elizabeth Miranda dalam memberikan pendidikan untuk anak anak ini.


About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments