Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » PANAS - Kecewa Anak Digigit Sampai Lebam Dan Berbekas Di Taska
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


IBU bapa mana tak kecewa bila anak disakiti sehingga berbekas bukan?
Tambah sakit hati bila pihak pengurusan tempat jagaan di mana anak mendapat kecederaan tersebut acuh tak acuh sahaja tentang aduan yang dibuat.
Itulah luahan seorang bapa yang berkongsikan perkara ini menerusi satu entri yang disiarkan Facebook Sukan Star TV.
Si bapa tersebut menceritakan:
“Kejadian berlaku pada 31.03.2015 ketika isteri saya nak mengambil anak perempuan di sebuah taska sekitar Kajang.
“Sampai je kat taska tersebut seorang pengasuh memberitahu bahawa anak kami telah digigit sekitar belakang badan, pipi dan perut. Kami rasa sangat marah kerana kesan lebam yang terdapat pada anak kami sangat teruk.
“Pengasuh tersebut memohon maaf dan memberi penjelasan bahawa pada ketika itu mereka sedang membancuh susu. Pada fikiran saya, adakah anak saya tidak menjerit atau melalak ketika digigit sehingga mereka tidak sempat untuk mengambil tindakan?”


Tambah si bapa sudahlah anak mereka diperlaku sedemikian rupa, usaha mendapatkan penjelasan lanjut pengurus taska terbabit tidak dilayan.
“Apa yang membuatkan kami betul-betul tak puas hati apabila saya ingin berjumpa dgn pengurus taska utk membincangkan hal ini dan ingin meminta nombor JKM, dia langsung tidak menjawab panggilan telefon saya pada hari kejadian.
“Keesokan harinya baru dia menjawab telefon dan saya meminta nombor JKM tapi dia tak bagi atas alasan itu hak dia. Yang lebih menyakitkan hati apabila dia menyatakan bahawa anak kami tiada dalam senarai sistem tadika mereka.
Malah dia mencabar saya untuk membuat laporan untuk dibawakan kepada mahkamah. Laporan polis telah kami buat. Akhir kata, sikap acuh tak acuh sebagai seorang pengusaha taska mengecewakan saya. Siapa yang tak sayu hati bila tengok anak kita dalam keadaan begitu kan?”
Isu seperti ini seharusnya membuka mata ibu bapa agar sentiasa berwaspada dan tidak terlalu bergantung kepada pihak ketiga untuk menjaga cahaya mata mereka.
Kes melibatkan taska atau pusat jagaan kanak-kanak yang memandang enteng kejadian sebegini pula, bukanlah pertama kali kita dengar.
Justeru mohon kementerian yang berkaitan, tolonglah pantaulah taska yang begitu banyak pada hari ini agar kejadian si kecil cedera atau meninggal dunia akibat kecuaian tidak lagi kita dengar seperti sebelum-sebelum ini.
- MYNEWSHUB.CC

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments