Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Anjing Rottweiler Digelar ‘Robodog’ Kerana Pakai Kaki Palsu
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


SEEKOR anjing baka Rottweiler digelar ‘Robodog’ kerana menggunakan empat kaki palsu selepas kakinya dipotong kerana penyakit radang dingin.
Penyakit yang selalunya memberi kesan kepada hidung, kuku, jari dan kaki ini telah mengakibatkan kaki anjing tersebut dipotong.
Anjing yang diberi nama Brutus, merupakan anjing kedua yang mengunakan kaki palsu.
Brutus yang berusia 2 tahun mula menggunakan kaki palsu tersebut beberapa bulan lepas dan kini kelihatan semakin biasa serta memperbaiki gerak-gerinya.
Laura Aquilina, penjaga Brutus di Loveland, Colorado berkata, “Dia mula membiasakan diri dengan keempat-empat kaki barunya itu dan dapat menyelesakan dirinya dengan cepat.
“Dia boleh berjalan dengan kaki palsu itu, tapi tidak selalu sempurna.”
“Kami hanya mahukan dia menjadi seperti anjing lain, main bersama-sama dan mendaki gunung seperti anjing normal,” kata Laura.
Senaman dan bermain membuatkan Brutus kian pandai mengimbangkan dirinya selain hasil terapi fizikal di Colorado State University’s Veterinary Teaching Hospital di Fort Collins, Colorado.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments