Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » SIA Ketagih Pil Dan Alkohol
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Kejayaan kerjaya Sia bermula daripada album terbaharunya, 1000 Forms if Fear menerusi single hit Chandelier. Sia, 39, bagaimanapun lebih gemar berselindung dan jarang menunjukkan wajahnya kepada khalayak umum melainkan bercerita mengenai kisah hitam.
Penyanyi kelahiran Australia itu mengakui dia pernah berdepan zaman kegelapan apabila hidupnya terlalu bergantung dengan ketagihan, tertekan dan cubaan membunuh diri beberapa kali hingga pengalaman tersebut menjadikan dirinya hari ini.
“Saya seorang penagih pil,” dedah Sia ketika ditemu bual oleh OK! Magazine.
Dia mengakui bergantung dengan pil jenis Xanax dan OxyContin selepas disahkan menghidap bipolar disorder (kecelaruan mental).
Bagaimanapun, alkohol pula menjadi pelega buat Sia apabila berdepan dengan perasaan gemuruh dan kurang selesa sewaktu membuat persembahan di atas pentas.
“Saya juga pernah cuba untuk membunuh diri pada September tahun 2010,” katanya dalam temu bual itu.
Dengan ketagihan dan tekanan sepanjang masa selepas kematian tragis teman lelakinya yang dilanggar oleh sebuah teksi sehari sebelum mereka bertemu di London, Sia sengaja menyewa bilik di sebuah hotel murah bagi melegakan perasaan dengan pengambilan alkohol tanpa kawalan.
Mujur, ketika itu dia ditemui oleh temannya sebelum dibawa menjalani terapi bagi mengekang masalah ketagihan yang dihadapinya.



About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments