Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Pemilik Kereta Yang Dicuri Gembira Sebab Keretanya Yang Dijumpai Semula Dicat Cantik
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Thailand: Tersenyum Prayoon Sudcha,56, selepas keretanya yang dicuri telah ditemui semula dalam keadaan baik dan telah dicat baru dengan cantik.

Kereta model Toyota Yaris itu telah hilang bulan lalu kerana kecuaiannya yang mabuk dengan memberhentikan kereta ditepi jalan untuk tidur.

Suspek pencuri kereta Pichet Prompakdee, 25, dari Chaiyaphum telah berjaya ditahan di sebuah restoran makanan Korea di kawasan Muang di Khon Kaen iaitu tempat suspek bekerja.

Menurut Ketua Polis Daerah Khon Kaen, Kolonel Supakorn Khamsingnok, mangsa telah membuat satu laporan polis mengenai kehilangan keretanya itu.

Dalam laporannya kepada polis beliau menceritakan yang dia terlalu mabuk pada hari itu dan memberhentikan kereta tepi jalan dan apabila beliau terjaga keesokan hari terkejut kerana beliau berada di luar iaitu di dalam taman permainan.

"Pihak kami telah berjaya mendapatkan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di sekitar taman itu ketika kejadian berlaku serta berjaya menjejaki semula kereta itu di kawasan berdekatan tempat Pichet bekerja."

"Pada mulanya Pichet berdolak-dalih mengatakan kereta berkenaan adalah miliknya tetapi gagal mengemukakan dokumen pemilikan kereta itu sebelum akhirnya mengaku mencurinya."kata Supakorn.

Selepas berdolak dalih suspek memberitahu polis yang kereta tersebut telah menghalang laluannya ketika beliau hendak pulang ke kediamannya.

Suspek turut memberitahu semasa dia menjumpai kereta tersebut dia mendapati pemilik kereta tersebut sedang tidur di tempat duduk belakang dengan enjin kereta tidak dimatikan dan pintu tidak berkunci.

Beliau telah cuba mengejutkan Prayoon tetapi tidak berjaya membuatkan dia telah memandu kereta tersebut ke taman permainan. Prayoon akhirnya terjaga membuatkan suspek cuba menawarkan dia pulang tetapi Prayoon masih mabuk menyebabkan suspek meninggalkan mangsa disitu.

Suspek telah membawa balik kereta ke kediamannya dan telah mengecat kereta tersebut serta telah menukar nombor pendaftaran.

Bagaimanapun taktiknya tidak berjaya kerana gambarnya sudah terakam di CCTV.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments