Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » 470 Dikhuatiri Lemas, Feri Karam Di Korea Selatan
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post



470 penumpang terdiri daripada pelajar sekolah tinggi dan guru menghadapi risiko lemas apabila feri yang mereka naiki untuk rombongan bercuti karam di Korea Selatan dalam kejadian pagi tadi.
Feri yang dinamakan Sewol dalam perjalanan dari Incheon ke Pulau Jeju ketika ia dikesan mengalami kerosakan sebelum mula menyenget dan karam.
Lebih 50 kapal penyelamat dan helikopter segera dikejarkan selain kapal komersial berhampiran turut ke tempat kejadian untuk menghulurkan bantuan.
Hingga kini hampir 150 penumpang sudah diselamatkan manakala baki yang lain diminta untuk terjun ke air sementara menanti bantuan tiba.
Salah seorang penumpang memberitahu saluran berita YTN menerusi telefon, keadaan menjadi cemas dan semua orang terpaksa berpaut pada apa sahaja ketika feri mulai condong.
Punca sebenar kejadian masih belum diumumkan dan sedang disiasat.

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments