Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » Aksi Protes Tayang NENEN Berjaya Tarik Perhatian Lelaki !
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post


Protes menentang larangan berjemur di pantai dengan mendedahkan dada di Brazil yang telah dilaksanakan selama satu dekad , gagal menarik perhatian pengunjung perempuan .

Sebaliknya , lebih banyak ratusan jurugambar dan lelaki yang hadir di pantai Ipanema Rio de Janeiro .

Sebelumnya , lebih daripada 2,000 orang perempuan berkata , mereka akan melepaskan baju mereka di pantai pada Sabtu ( 21/12/2013 ) pagi , untuk mendesak agar undang - undang tersebut dibatalkan .

Namun , ternyata tak banyak yang mahu terlibat . Penganjur berkata , kemungkinan sebahagian besar perempuan takut mendapatkan intimidasi jika terlibat dalam protes tersebut .

Mereka berpendapat bahawa telanjang boleh dibiarkan selama parade karnival di Rio .

" Kami mempunyai sebuah aturan yang melarang seorang perempuan untuk mendedahkan payudara, ini merupakan sebuah puritanisme yang salah dan menunjukkan budaya maskulin , " kata Olga Salon kepada pejabat berita Associated Press .

Olga adalah salah seorang perempuan yang terlibat dalam protes dan melepaskan bajunya sebelum jurugambar dan pengunjung pantai lelaki menyerbunya.

Penganjur , Ana Rios , berkata , idea tersebut untuk meningkatkan kepedulian terhadap prasangka mengenai perempuan di Brazil .


" Sayang sekali ini menjadi tontonan media . Yang membuat saya terkejut adalah jumlah lelaki datang ke sini hanya untuk melihat dada perempuan , " katanya.

Gerakan tersebut bermula selepas pelakon Brazil , Cristina Flores , dihampiri oleh seorang polis lelaki yang mengganggu sesi penggambaran.

Dia berkata , mereka mengancam akan memenjarakannya jika tidak memakai bajunya kembali .

" Saya tidak mengetahui bahawa itu haram sampai saya mengalaminya , " kata dia .

Sebuah undang - undang yang dikuatkuasakan pada 1940 - an menyebutkan bertelanjang dada di pantai akan dihukum penjara selama tiga bulan hingga satu tahun atau membayar denda .

Hukuman yang berat jarang sekali dilaksanakan , tetapi berjemur dengan telanjang dada tidak dibolehkan di sebahagian besar pantai di Brazil .

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments