Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » "Ambil Je la Sabah tu Philippines, itu bukan negara kita pun" - Afiq hina orang Sabah di Twitter!
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Wowwww!!! apa kes si @afiqanakali nih... Cari pasal nampak.. mau famous dengan cara publisiti murahan kali.. Best kah?? hahaha.. Kes nih admin serahkan ja pada member beritanisma .. admin dah puas dengan karena budak-budak kurang waras seperti Afiq nih..

Nak tahu lebih lanjut? Jom baca.. Memang pedas+tidak waras!

Di dalam isu yang kelam kabut yang sedang terjadi di Lahad Datu sekarang ini, banyak pihak yang cuba mengambil kesempatan untuk menimbulkan provokasi untuk kepentingan sendiri.

Dari parti-parti politik, kumpulan sehingga lah individu-individu yang tertentu, ada saja yang mempunyai pendapat masing-masing.
Apa yang menarik perhatian kami ialah satu aduan daripada seorang pembaca kami yang mengatakan seorang pengguna Twitter dengan menggunakan nama @afiqanakali telah mengaitkan isu kekecohan di Lahad Datu dan menghina serta mencaci Sabah, khususnya penduduk Sabah.
Adakah releven dia berbuat sedemikian? adakah untuk mencari publisiti murahan? ataupun dia merasakan pendapatnya sangat penting, sehinggakan dia harus menulis tweet-tweet yang sedemikian? siapakah afiq ini? adakah dia seorang yang terkenal? mari kita rungkai siapakah individu yang bongkak ini.
Berikut adalah antara kenyataan di laman Twitternya yang menjadi punca kemarahan, bukan sahaja dikalangan penduduk sabah, tetapi dikalangan penduduk Malaysia.
kenyataanafiq1
kenyataanafiq3
racist“Ambil je la Sabah tu Philippines, itu bukan negara kita pun,” Haaah! ini lah yang menjadi kemuncak berderau darah penduduk dari Sabah dan dari tempat-tempat yang lain, apa bongkaknya si Afiq ni, sampai boleh keluarkan kenyataan macamtu? apakah motif beliau?
Tak cukup di situ…tidak, dia menulis lagi beberapa tweet, mungkin dia terhibur agaknya melihat respon-respon yang diberikan, lihat kenyataanya di bawah.
sikit jam3Perghh siap boleh menghina segala respon yang diberikan, dengan mangatakan penduduk sabah berbahasa Tagalog, orang sabah semua miskin, tinggal atas pokok dan sebagainya.
Panas? Hah! ini lagi memanaskan, siap boleh cakap Orang-orang sabah ni orang Sultan Sulu…perghh…
panass
Memang dia ni tak suka orang Sabah agaknya, ataupun dia cuba mencari hiburan kerana dia bosan berseorangan disebabkan dia tiada kawan? berkemungkinan juga. Berkemungkinan juga dia tidak mempunyai teman kerana sikapnya yang Racist? juga satu kemungkinan.
Kalau difikirkan secara logik, hanya orang-orang yang sepi sahaja yang terdesak mahukan perhatian dan publisiti murahan…perghh afiq, afiq.
Dah habis? tidak..tidak habis di situ, setelah dia puas menghina orang-orang sabah, dia pun cuba menghina orang Kelantan, tidak lupa juga Pelajar-pelajar dari UiTM, kenapa dia menghina kelompok tersebut? kami tidak pasti.
Berkemungkinan juga kami akan melakukan temubual bersama dia untuk mendapatkan penjelasan, lagi hanya satu kemungkinan.
                                 uitm
Dah habis? tidak, tidak puas hati dengan publisiti yang kurang memuaskan, dia memutuskan untuk mengutuk beberapa akaun twitter yang mempunyai pengaruh yang kuat di Sabah seperti @sabahinfo dan @kkcity.
kkct
Dah memang minta jadi artis lah tu.... Fuhyoooooo!!!
Perghh…siapakah si racist afiq ini? kami  akan mendedahkan identitinya di artikel kami yang seterusnya, gambar, umur, tempat tinggal, kami akan dedahkan semuanya, sila tunggu….pendedahan dari kami…sila tunggu bahagian dua.
Kepada para pembaca, sebarlah artikel ini, kalau si afiq ni sudah tekad nak jadi terkenal macam Aaron Aziz, mungkin anda boleh tunaikan impian beliau…ekekeke…

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

1 comment

Anonymous said...

nama dia afiq ali.pelajar asasi undang-undang di UiTM Kuantan,pahang.