Select Menu

Isu Semasa

Hiburan

Global

Pelancongan

Performance

Pelbagai

Misteri Sejarah

Informasi

» » [Wow] Tasik di tengah gurun pasir memukau mata! (8 Gambar)
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Woww!! Di  tengah gurun ada tasik yang kini dibangunkan untuk pelancongan?!! Biar betul... terpukau admin dibuatnya! Nama tempat ini ialah Huacachina..

Huacachina adalah sebuah perkampungan di Wilayah Ica, di barat daya Peru. Ia terletak di wilayah Ica, berhampiran bandar Ica di Daerah Ica. Huacachina mempunyai penduduk seramai 115 orang.


Huacachina dibina di sekitar tasik kecil semula jadi di padang pasir. 

Dipanggil sebagai " American oasis," ia berfungsi sebagai sebuah resort untuk keluarga tempatan dari bandar berdekatan Ica, dan semakin terkenal sebagai tarikan untuk pelancong yang didorong oleh aktiviti sukan Luncur Pasir.
Berdasarkan lagenda tempatan, lagun telah dibina apabila seorang puteri ibundayang indah telah diberkas di mandian beliau oleh pemburu muda. Beliau melarikan diri, meninggalkan kolam air tersebut dan telah mandi di situ sehinggalah menjadi lagun. Dan wanita itu sendiri dikhabarkan masih tinggal di oasis itu sebagai seekor duyung.

Jom tengok keadaan sekeliling tempat ini!

About Unknown

PERINGATAN: Blogbahni tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments